Dimineaţa pe gârlă

Dimineaţa pe gârlă
Pe Dunare acum vreo 35 de ani

luni, 8 august 2011

august 2011

dragi prieteni tocmai m-am intors din "expeditia"de vara din locurile dragi mie,si lui nea ion,si ale altora care au calcat pe acolo...Insula Mica....mai precis manasoaia....nu cunosc decat de vreo 3 ani zona,dar de atunci mie greu sa merg in alte zone,pentru ca e un pic mai aproape de casa,si pentru ca imi place mie...cum a fost?pai hai sa incerc sa va povestesc...din capul locului va spun ca nu a fost una din partidele mele clasice,cu trupa,spriturile de rigoare(cu toate ca astea n-au lipsit),haulita cu baietii adica...nu...ultima saptamana din iulie am fost la Mangalia,si exact pe 1 august imbarcarea in "dubi"cum o alinta ficamea pe dubita noastra,si directia Vadu oii....eu, sotia,sora ei,personajul principal uman(celalalt personaj pricipal cu care eu doream sa dau ochii fiind desigur mustaciosul) ficamea,Teodora ,si verii sotiei mele la care am stat in Mangalia,cu turismul lor...de ce personajul principal era dodo a mea...are sase ani si era prima iesire a ei cu cortul...de anul trecut ii cumparasem sac de dormit,saltea,lanterna,si alte mici dotari de camping,care stateau nefolosite....anul asta am hotarat ca pot risca cu fata o iesire pe dunare....tantari destui,dar un pic mai putini,si mai putin agresivi decat anul trecut,peste nu mult,dar de prajala si bors iesea,ape un pic mai mici ca anul trecut....dubi full de "echipament",de apa plata ,corturi,saltele haine,6 cutii de 10L de porumb fermentat,scule de pescuit,gonflabila mare cu motorul,si inca doua mici,de jucarie cum le zic eu,pentru transportul bagajelor...daca va spun ca avem 16 bidoane de apa plata,pentru ca asa au vrut fetele,gatm doar cu apa plata,spalam vasele in Dunare ,dar le limpezim cu apa plata...si exact asa sa si intamplat....adica pana si borsul de fasole l-am facut cu apa din dunare,nu numai borsul de peste,pentru ca n-au incaput decat vreo 8 bidoane de apa plata in barci,si asa ca sau rezumat doar la cafea si ceai cu apa plata,si binenteles de baut....bine,verii sotiei de au venit cu noi si-au carat sezlonguri,nebunii,cred ca doar mobila de bucatarie au lasat-o acasa....mai iesisera ei la dunare,dar dadeau jos bagajul din masina,si instalau tabara...nu in conditiile in care le transportai cu barca pana la locul faptei cu barca....si macar de aveam o salupa adevarata...nu...gonflabila Yamaha de 380,si motoras tot Yamaha de 4 cai....sa nu va spun ca verii nevestei se bazau pe gonflbila lor,deasta de gasesti in toate hipermarketurile la oferta,care ziceau ei ca e mare,si ca sau dat vreo 4 cu ea pe nu stiu ce balta....gresit....balta nu inseamna dunare niciodata....dar ii lasamin pace si ma amuzam copios cand vedeam ce-si pun in bagaje...ma hlizeam eu atunci dar avea sa ma coste un pic....cat am mai tras de bagajele alea...eu eram sigurul barbat valid,varul nevestei are vreo 60 de ani,si avea si un picior belit la fotbal....dar acceptam toate ca sa-mi duc puiul prima data pe dunare,si sa-l vada pentru prima data pa tatasu' pescuind adevarat...eu si ea am avut cele mai echilibrate bagaje...le-am facut eu cu mana mea....anul viiitor va fii cu siguranta altfel....cel mai bine inveti pe proria-ti piele....si cu siguranta va urma o vacanta de vara pe dunare si anul viitor...sa trec la actiune....am intrat prin vadu oii,veneam dinspre constanta,si cumva am ajuns la piciorul podului...am vorbit cu baietii din santier sa las masinile acolo langa ghereta paznicului...gresala urmatoare a fost a mea...destul de tarziu,pentru ca ne-am oprit prin hipermarket sa completam proviziile,si fetele au crezut ca suntemla shoping,am dat masina cu spatele in rampa,chiar langa piciorul podului,in loc sa merg 7-800 de metrii mai la vale pe plaja....au urmat doua ore grele pentru gabi....umfla barcile,incarca cu bagaje,din care binenteles ca cel putin un sfert le-am lasta de-o parte pentru ca barcile de jucarie sunt mari doar cand te joci cu ele prin baltoace...cand sa dau dubi afara sufletul...noroc cu unul din baxurile de bere,si baietii insetati de pe santier...cand ne-am pus pe apa deja soarele apunea....numai de CHISCUL DRACULUI imi dorem sa trec pe lumina....sa ajung in gura manasoaiei....ca pe manosoaia cunosc aproape fiecare butuc,ruptura sau renie....toti erau crispati sub vestele de salvare,ca eram dotat,si nu scoteau un sunet....nu cred ca erau impresionati de maretia apusului pe dunare,cu mingea de foc pierzandu-se in zare dupa o liziera,cat cred ca garla noastra ii cam inspaimanta....realizasera in sfarsit sa nu era vorba de traversarea paraului din fata curtii bunicii,ci chiar trebuiau sa petreacu aproape 2 ore in copaia de cauciuc umfat....si inca nu vazusera tot...cine a pescuit in zona stie cum fierbe apa in chiscul dracului....de ce sa mint,am avut un pic emotii....daca eram singur ma durea la basca....dar aveam trei coji,cu familionul in ele....DUMNEZEU tine intotdeauna cu cei buni...nu stiu daca suntem buni,dar am avut-o cu noi pe teodora care spune la rugaciuni in fiecare zi de ma impresioneaza....in sfarsit,cand am intrat pe canal era deja intuneric....fetele erau livide,si ma intrbau cat mai avem....eu trebuia sa ma intalnesc acolo cu doi prieteni baltareti,care 4-5 zile pe saptamana sunt acolo...nea Fane,si Dan....nici nu vorbisem cu ei decat ca vin...le spusesem ca vin cu familia,si sa caute un loc frumos de tabara....cred ca nu ma crezusera ca vin cu fetele,pentru ca mai promisesem eu....asa ca tot "curgeam" la vale cu ochii pe telefon sa prinnd o linie de semnal sa-i intreb pe unde sunt...si fetele tot intreband cand ajungem????linia pe telefon a aparut si repede il sun pe dan....unde sunteti ma ca am ajuns deja la locul de tabara de luna trecuta si nimic...ba,suntem mai vale ca a venit apa mare,si l-am gasit mai jos...cum apa mare ma ca e limpede cristal aproape,si cude cand a crescut...de vreo 2 zile,da a crescut bine...vreun metru....pai bine ma nu puteai sa zici ca a crescut,ca ma duceam la Ilgani....sau macar sa ma suni sa iau peste de la electricienii de la pod sa facem un bors(pentru mine mult apa crescand brusc foarte mult era =cu dezastru)...ba gabi,mi-ai adus cortul si salteaua de mi le-ai promis,ca daca nu poti sa te duci linistit la Ilgani sau unde vrei tu...le-am adus pretene...atunci hai mai repede ca pun de bors,ca am jumatate din tunelul de 8 m plin de azi dimineata...lasa povestile,si nu pune de nici un bors ca mi se strica specialitatile se le am in lada izoterma...inchid si le spun la fete ca mai avem cinci min...mai aveam vreo 20 de fapt....dar au trecut....la un moment dat toata lumeaprinde glas...primim semnale cu o lanterna de pe mal...nu mai aveam decat o suta de metrii si calvarul lor lua sfarsit...toata lumea "ciripea" voioasa...am tras la mal...primele comentarii...pai si noi cum ajungem acolo sus pe mal....cu grija....dane,ti-am zis sa alegi cel mai inalt mal,si tu pe asta lai ales....dan belise ochii cat cepele...ba tu chiar ai venit cu fetele....ba si tu cu rahaturile astea de guma ai coborat pe dunare...esti nebun...de ce n-ai sunat ba de la pod...pai si cum mai vedea ficamea ca marinar dibaci sunt eu...ba gabi te joci cu focul....cazma ai adus?da si-am pus-o deasupra sa-ti trg una la ureche de cum te vad...in doua secunde fetele aveau trepte ca la vila de la resedinta "primului marinar al tarii"....apa le parea mult mai aproape acum...sus pe mal toti,si prezentarile de rigoare....mustaceli din partea lu' nea fane,pentru ca nea fane are si el vreo 60 de anisori si cand vede vreo domnita mai tanara decat "baba" lui e tot un zambet....nu-i mai tace gura lu'nea fane...gabi,dai bagaje lu'dan pe mal....hai repede puneti corturile,sa nu manance tantarii fetele....hai faceti repede,ce aveti de facut cu bagajele,sa faceti un pic de foc....zici ca ai adus ceva de pus pe jar?nu trebuia,ca avem noi peste,doar pe balta se mananca peste,si eu gasesc pestele oricum...tot o gura era nea fane....eu si dan bagam de nebuni....am pus cortul fetelor,am asezat bagajele intr-o ordine cat de cat,si ne-am apucat de gratar...adusesem de la mangalia,de la o macalarie musulmana niste mici din oaie si vita,niste ghiudem proaspat,de nu-ti vine sa crezi,si mai luasem si vreo 3 tavi de fleica feliata din hipermarket,sa fie si ceva "porcarii"la masa.....si dai cu palinci pana sa fie gata gratarul....fetele si dan mai putin,eu cu nea fana mai mult....numai gura lu nea fane se auzea pe toata manasoaia....dupa masa,vin,fiecare de care a vrut,ca era din belsug....si un pic de foc de tabara...dar fetele au trecut la culcare ca era prima zi,erau obosite,inca nu se cunosteau prea bine cu prietenii mei....eu si nea fane ne-am mai intins un pic...dar n-am mai intins cortul....mi-am umflat salteaua,m-am bagat in sac,si sub cerul liber...bine "spreiat"cu palinca,dar si spray de tantari...restul povestii maine,ca mai am de despachetat...o sa va povestesc si despre mustacios,dar si despre focuri de tabara,scalde cu fetele,si alte amanunte...

2 comentarii:

  1. Salut Gabi ,in primul an cind va inunda Dunarea puternic Insula Mica ,sint tovarasul tau ,mergem in insula in japse ,la Unte,la Jigara,peste tot,anul asta nu vin ca nu a intrat apa in japse.
    Asteptam continuarea povesti ,saptamina viitoare voi avea si eu o poveste.
    Sanatate

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa bai fratilor , mai dati-ne de veste "ce si cum " ca tare imi e dor de o aventura.
    Asteptam continuarea povestii , daca se poate cu cat mai multe amanunte,nu ne suparam....!

    RăspundețiȘtergere