Dimineaţa pe gârlă

Dimineaţa pe gârlă
Pe Dunare acum vreo 35 de ani

sâmbătă, 20 august 2011

August 2011,la Nufarul - prima parte


Plecasem bazat,cu mult timp la dispozitie si mult porumb pentru a nadi locul . O iesire de 8 zile ,la care nu prea poti aduce argumente de ce nu sa prins peste.O iesire in 2 ,eu si Mircea ,un prieten din copilarie ,impreuna am colindat multe ape.Vroiam sa incerc pe o zona unde nu mai pescuisem ,o cercetasem doar vizual ,cu citiva ani in urma,o zona cu prag si apa adinca la mal,pentru ca asa cereau cotele actuale. Dar de vreo 2 ani m-am lenevit ,nu mai aleg locul testind pragurile si agatatorile cu lanseta ,inainte de a ma instala ,acum am ales locul , doar dupa umbra oferita ,fara sa testez apa ,m-am bazat pe faptul ca oricum il voi aduna pe vadul momit din belsug , cu saci cu porumb. Dar locul nu era amenajat ,am muncit vreo 3 ore sa curat lastaris si sa fac citeva locuri .A rezultat un loc lung de vreo 25m (ca un tunel )care tinea umbra toata ziua si care avea vreo 5 poziti unde puteai instala lansetele. In prima seara am momit pe portiunea de 25m cu 2 galeti de boabe uscate si una de boabe in lapte. Dupa calculele noastre urma sa nadim 3,4 zile maxim cu cite 2,3 galeti in fiecare seara ,iar apoi sa nu mai nadim deloc urmatoarele 4 zile. Povestea abordeaza acum alte domenii ,in zona unde pescuiesc de obicei l-am invitat anul asta si pe Harconen (un prieten cu ,care m-am cunoscut pe net,mare iubitor de Delta si pescuit la crap.)Cind am ajuns pe girla ? intii l-am vizitat .,el ajunsese cu vreo saptamina mai devreme decit mine,l-am dirijat prin telefon ,dar cind a fost sa il indrept catre locurile bune, la capatul traseului ,a ramas fara baterie la telefon si 2 zile nu am mai comunicat cu el , a ales un loc foarte slab ,pe o intinsura ,un loc frumos de campare ,dar doar de campare,(cu toate ca sa luat vreo citiva ciortani si acolo.)Bineinteles ca (virgula ),cum am ajuns pe girla ,sa lansat o invitatie la degustari ,dar in prima faza am refuzat ,cu promisiunea ca vom trece la degustari dupa ce i-mi amenajez si eu locul si dau mincare intii la peste.(nu o data sa intimplat ,sa trecem la degustari si sa plecam cu boabele acasa ,fara sa mai nadim si fara sa mai scoatem sculele din huse,dar asta e la alt capitol ).Se insera ,amenajasem tabara ,dadusem mincare la peste ,il sun pe Harconen, gata frate!!!! ,poti veni sa ciocnim un pahar .El venea de undeva de la deal cobora catre tabara mea ,aproape 1 km ,deja se inoptase ,aud un motoras micut cum venea la vale ,semnalizez cu o lanterna ,si trage la mal . Ne asezam la povestii stropite cu o tuica agresiva tare de casa ,degustarea nu stiu cind sa incheiat ?La un momentdat tin minte ca bagam salata de varza pe viata si pe moarte (prietenul meu Mircea ma indemnat, ca la iesirea asta sa ii urmez exemplul ,el avind 140kg ,a zis ca e indicat sa fac si eu o cura de salata ,ca sa nu ajung ca el ? a fost prima data in viata mea ,cind dupa tuica ? in loc sa ii dau cu, carne , i-am dat cu salata de varza , dar nu a fost rea cina ,m-am umflat de salata, seara privita retroactiv , in ziua urmatoare ? , la un momentdat parca mi se rupsese filmul.Urmeaza prima dimineata pe girla .

Va urma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu