Dimineaţa pe gârlă

Pe Dunare acum vreo 35 de ani

vineri, 18 noiembrie 2011

despre...autoritatile locale

N-am mai postat de mult! Nu ca nu as fi avut ce!m-am hotarat sa va povestesc aici despre ultima mea iesire la dunare.in insula mica,un loc unde credeam ca o sa pescuiesc pentru mai multa vreme...nu aveam eu mari realizari,dar era mai aproape de brasov,si pana la urma eu prefer de multe ori sa am activitate decat sa astept marea captura,care dupa cum decurg lucrurile,nu cred ca o sa vina curand...am o poveste completa a incidentului,sau oricum mai detaliata,pe infopescar,la topicul cum sa pescuim linistiti in delta...poate cineva mai priceput o s-o mute si aici.
        Pe scurt,pe la inceputul lui octombrie,am facut o iesire la chiscul dracului,nea ion cunoaste bine locatia,sigur mai demult,si mai bine decat mine!am fost o gasca de 9 baieti,cu un pic de vin,cu un pic de ginars de mures,la un pescuit si nu numai.ca de obicei,baietii cu curentul,activi!de 5-6 ori pe zi!de dimineata pana noaptea!joi seara pe inserat,ne-am luat de ei.dadeau chiar pe locurile noastre!la nici 15 m de mal,pe toti butucii ce ne chinuisem 2 zile sa-i momim...n-au raspuns provocarilor noastre !si-au terminat nestingheriti treaba,cu toate ca i-am amenintat cu 112!
      Si au plecat.asa am crezut noi!am tras un bors destul de bogat,ca prinsesem vreo cativa baboi,am trecut pe vin la focul de tabara,si-am haulit-o pana pe la 11...si am trecut la somn!pe la 12,DUDU,catelul de care v-am povestit si cu alte ocazii,se apuca sa latre ca disperatul...eu si dan,ne apucam sa-l asmutim pe dudu.pisca-l dudu,musca-l dudu !la un moment dat din buza padurii ni se raspunde...ii suge-ti p.la lui dudu!baietii erau acolo!ne-am ratoit vreo zece minute la ei,dudu latra ca disperatul in continuare.ma enervez,pun mana pe telefon,si apelez 112!ce crede-ti ca a urmat?vreo trei ore de conversatii cu 112!inspectorate din 4 judete,care imi comunicau ca nu sunt in aria de competenta a dansilor!eram la vreo 2 km de podul de la giurgeni aval,pe canalul navigabil...la tot atata distanta de postul de politie de frontiera,de ai carui reprezentanti fusesem controlati cu 2 saptamani inainte,si dupa ce ne controlasera si-n fund,ne sfatuisera sa sunam la 112 si sa semnalam orice abatere de la lege!trei ore de conversatii cu baietii buni pe langa noi!intr-un tarziu am fost sunat de pe un numar ascuns de unul care s-a dat drept coordonatorul postului de politie de frontiera de la giurgeni.mi-a spus ca nu are decat 2 oameni,si ca sunt ocupati!cu prinderea braconierilor!am mai stat 2 zile.nu a venit nimeni de nicaieri sa ma intrebe despre ce se intamplase in seara aia!baietii cu curentul au lucrat in continuare!cand m-am intors am depus o reclamatie pe site-ul M.A.I.adica unde as fi putut reclama mai sus decat ministerului care guverneaza hotia?dupa 2 saptmani ma suna cineva!imi creste inima!cineva ma baga in seama in ROMANIA!tara mea de glorii,tara mea de dor!ma invit la bucuresti!as vrea sa pot aplica aici reclamatia mea!sa vedeti cam cat de detaliata era!i-am explicat ca nu am ce detalii suplimentare sa dau,si ca deplasarea mea la bucuresti ar presupune cheltuieli si timp pierdut inutil!mi-a dat asigurari ca o sa vorbeasca cu un coleg de la brasov,care o sa-mi i-a dansul o alta declaratie!au mai trecut vreo 10 zile.primesc o scrisorica in care imi este adus la cunostiinta faptul ca petitia mea a fost trimisa spre competenta solutionare parchetului de pe langa tribunalul braila!ieri primesc o citatie de la pol. de frontiera braila care ma citeaza in data de de 24 nov pentru audieri in legatura cu plangerea mea.deci pentru ei e mai aproape braila decat bucurestiul de brasov!traiasca toti iubitorii de geografie alaturi de eba si toti din neamul ei!ce o sa fac eu?o sa sun la braila,o sa le explic ca situatia mea materiala din acest moment nu-mi permite deplasarea pana la braila.si oricum n-ar avea sens pentru ca tot ce s-ar putea cerceta este la operatorul de telefonie,si la numerele de telefon pe care le-am apelat,si de la care am fost apelat in noaptea aia...cat despre electricieni,ei nu pot fi dovediti decat cu flagrant!dar cei care nu intervin macar pot fi sanctionati pentru dezinteres,daca nu mai mult.si dupa o sa mai pun o petitie pe site-ul MAI cu povestea asta! si ma duc si la presa!ca n-am vrut sa fiu vedeta,dar viata ma obliga.si in aceeasi zi cu petitia,am pus pe forumul infopescar povestea mea.credeam ca are mai mare audienta,si o sa fiu asaltat de cereri de sprijin,si de pareri de cum ar trebui sa procedez in continuare!credeam ca e o comunitate de pescari,de oameni cu interese comune...nimeni n-a zis nimic!nici macar cel mai nou moderator al topicurilor alea pe care le citesc pentru informatii calde despre delta noastra,care e si unprieten al lui nea ion, de al carui spatiu de exprimare abuzez aici...pharaoh cred ca-si spune...nimeni dragilor!din toti aia care ne invata cand sa scriem,cum sa scriem,ce sa scriem,unde sa scriem.vai de noi!credem ca daca aruncam innapoi in apa un baboi si nu-l facem bors in seara aia suntem cei mai tari din parcare!mosu meu a pescuit mai mult decat o sa pescuiasca tot neamu meu de acum in colo(a mancat tot ce a crezut el ca are dreptul sa manance),si generatia lor a lasat mai mult peste in apa decat credem noi ca vom putea elibera in 2 vieti!aveau mai mult curaj,lucrurile rele se transau usor pe vremea aia,si nu-si furau caciula unul altuia...si sau luptat mult mai greu pentru bucata asta de glie de care isi bat joc politicienii,si noi in vremurile contemporane!de ce vorbesc si incerc ceva....mai vreau vreo 20 de vacante macar ca cea de anul asta ,cu ficamea de numai 6 ani juma acu,acolo,pe malu' garlii!salutari lu' nea ion si prietenilor lui si-ai mei!si dusmanilor!

21 de comentarii:

1. Salut Gabi ,pe pescuitul.ro sa deschis un topic pe tema asta,la un momentdat a intrat in discutie si un lucrator de la Politia transporturi navale Braila ,citeste topicul si contacteazal pe Gagu Ionut,el lucreaza la Politia navala Braila ,e in miezul problemei ,eu am abandonat de multi ani zona unde pescuiesti tu ,din cauza braconajului cu ,curent.
    Aici ai adresa topicului

La vremea cind am creat topicul multi erau optimisti ,din vreo 100 de virtuali antibraconieri ,au ajuns la intilnire vreo 7 pescari sportivi ,prea putini ,nu iti mai toci gura cu astia de pe infopescar,acolo e doar caterinca.

2. caterinca cu budinca nea ioane...da e viteji tare!sa ma corecteze un moderator!!!

3. Anonim spunea...
    18 noiembrie 2011, 23:22
    ...................................
    Pe blogul asta nu sint moderatori Gabi ,fiecare raspunde de ce posteaza.
    Salut sanatate

4. Gabi de la Brasov tot respectul pt. initiativa de a semnala un act de braconaj, dar se vede treaba ca optimismul tau si increderea in "autoritatile" statului sunt deformate, fie din cauza zonei unde locuiesti(acolo poate "autoritatile" isi fac oarecum datoria sau poate au un pic de respect fata de cetatean), ori poate ai o perceptie gresita, ca in Romania mai exista dreptate.
    Nu stiu daca are vreo legatura cu topicul tau, dar parerea mea este ca eu m-am cam saturat de minciuni,amanari, promisiuni si toti rahatii care stiu doar sa vorbeasca la televizor....

5. D-le Gabi, nu stiu ce sperai sa obtii cu o postare pe un forum de caterinca, daca nu ai obtinut nimic de la autoritatile statului. Sunt zeci de topicuri pe toate forumurile posibile, ba chiar si pe facebook cineva a creat un grup "Pentru o Delta curata si fara braconieri". De curand pe crapmania.ro, Vladut Mateianu a deschis un topic cu astfel de subiect. Mai exact el a filmat niste braconieri in actiune si s-a adresat unor televiziuni, in speranta ca macar mediatizarea va pune autoritatile in miscare. Asteapta inca un raspuns de la acele televiziuni. S-ar putea sa astepte mult si bine. Aluzia cu baboiul nu tine. De altfel am observat ca multi pescari au o obsesie, o frustrare, vis-a-vis de ceilalti pescari care mai elibereaza peste din cand in cand si al caror scop final al acestei activitati ce-si zice pescuit sportiv nu este saramura. O frustrare pe care eu personal nu o inteleg. Desi ar exista niste explicatii...dar nu vreau sa intru intr-o astfel de polemica. Va felicit oricum pentru initiativa avuta, din pacate multi dintre noi, asa cum spune si Marian, sunt satui si lamentati de ceea ce se intampla in jurul nostru, toata mizeria politica. Cat despre faptul ca bunicul d-voastra a mancat nu stiu cat peste si ce-a facut, va asigur ca ai mei s-au nascut si unii au si murit pe malul baltii, cunosc povestile si realitatile de atunci, dar va reamintesc ca sunt diferite fata de cele din zilele noastre. Presiunea asupra apelor naturale si implicit asupra speciilor de pesti s-a marit considerabil. Din multe puncte de vedere, inclusiv braconajul de orice tip. Industrializare, cresterea populatiei umane, chiar si activitatea de pescuit sportiv este la un nivel foarte ridicat. In ziua de azi toata lumea pescuieste, pentru agrement. Apele salbatice si amenajarile piscicole sunt asaltate de pescari, s-a creat chiar o industrie producatoare de echipamente si accesorii cu o dezvoltare foarte mare. Deci sa nu mai comparam ce era pe vremea lu` bunicu` in materie de pescuit si resurse piscicole. Pe langa ceea ce ar trebui sa faca autoritatile pentru eradicarea braconajului si protejarea naturii, un mare rol il are fiecare dintre noi, de la cum se comporta fata de natura pana la educatia copiilor si a semenilor nostri in acest sens.

6. pharaoh,ai inteles gresit mesajul meu!nu asteptam ajutor de la nimeni de pe forum.asteptam o luare de pozitie,o discutie despre cum decurg "ostilitatile"...cat despre pescuit sportiv,cred ca totusi confunzi un pic.e vorba de mijloace sportive.punct!c&r e cu totul altceva!respect optiunea,dar borsul de peste ca pe malul garlii nu o sa mananci nicaieri!si cred ca am mai avut la un moment dat dispute legat de cumparatul pestelui de pe gheata din hipermarket!sunt convins ca un procent covarsitor din pestele ala e braconat!cred ca ai vazut strapazani de 300 de gr. sau marlite cam la fel pe care troneaza clar etichete "pescuit".deci!nu o sa fiu niciodata un sponsor,chiar indirect al marlanilor postdecembristi care si-au insusit pe nedrept aceasta resursa naturala numita delta,sau dunare!pentru ca o parte din bani ajung la acesti" baieti destepti",si implicit la braconierii care dascarca barcile la cherhanalele lor,dand intregii afaceri aura de legalitate.si statul are partea lui de pesches prin tva si impozite,sau prin reprezentantii sai care umfla spagi grase pentru concesiuni,sau pentru ca prin blandetea legilor votate de domniile lor braconajul e privit ca "fluieratul in biserica",adica cu maxima indulgenta!referitor la cat au pescuit mosii nostrii...bunicul pescuia pe un rau interior numit prahova,si era peste...ai tai au pescuit in delta si era peste...erau vremuri cand albiile raurilor nu erau regularizate,zagazuite in baraje pentru energie ieftina!ghici cine cumpara energia ieftina acum?acea industrie chimica,si in general industria poluanta care a innegrit de la paraiase pana la batrana dunare...am crezut ca nu se vede nimic in urma!se vede!baboi nu mi se pare un termen "la misto",si cred ca nea ion mi-e martor ca asa ziceau si cei mai batrani ca noi.am la mine in excursiile de PESCUIT SPORTIV bunul simt,cred eu si tinand cont de zonele unde pescuiesc eu,adica ape de munte,unde presiunea e mult mai mare din partea "sportivilor",ma consider un pescar decent!si am eliberat mai mult pastrv decat au prins altii!dar am si mancat!sunt mancator de peste,imi place pestele proaspat,si in genaral fac eforturi sa mananc natural.si pe dunare ma comport cam la fel.nu balesc pe langa unul care da drumul unui peste,indiferent de dimensiunea lui,si nu suport nici pe unul care baga un sprapazan de 200 de gr in bors...sunt un mare mancator de caras,de dunare sau rau,ciortanul il numesc peste de pe la kil,si-l dau depparte daca e caras,si sunt fan platica pester kil la jar.nu merg de foame pe apa,si tinand cont de distanta pana la dunare cred ca esti de acord cu mine ca, matematic n-o sa castig niciodata din chestia asta...dar ma consider fericit de borsul pe care il "intocmesc" pe malul garlii,care ma costa mai mult decat la orice carciuma de fite,sau de lux,dar e din baboii prinsi de mine si prietenii mei!in nici un caz din baboi eloctrificati,sau rataciti printre monofilamente!si nici nu ma opresc pe mal sa iau de la baieti un peste sa-l duc acasa!si sa ma laud ca sunt destoinic,la ficamea care oricum nu crede decat in mos craciun!deci, chiar daca nu pentru toti finalul unei partide de pescuit inseamna si saramura,eu ma bucur ca ca pentru mine nu rar inseamna si asta!chestie de gust,si de sponsorizari ale braconierilor!deci nu stiu cum e cu frustarea!referitor la "satui si lamentati" exprimerea nu face decat sa convinga ca esti mult mai atent gabi

7. la forma decat la continut!as fi spus satui si blazati,cu toate ca ar fi fost aproape un pleonasm!dar avea un corespondent un dex!acest lucru as fi vret sa-l subliniez referitor la calitatea dvs. de moderator pe forumul la care am facut referire "ambii amandoi".va legati foarte mult de forma nu de continut!mie personal mi se pare o actiune al celor care vor sa epateze!un forum e totusi un loc de convergenta a ideeilor,si mai ales daca este un forum pescaresc nu cred ca se vrea a fii transformat intr-un cenaclu literar(stiu destul de bine ce inseamna asta de pe vremea cand regretatul paunescu ma indemna sa progresez)sau in discutii sterile despre cum s-a inventat roata.in principiu un forum reprezinta o adunare colocviala in care se dezbate!ce!teme de interes general,sau particular pentru perticipanti!regulile sunt stabilite de comun acord intre participanti,si tot cu acordul majoritatii pot fi modicate!stiu ca nu tin aluziile mele,pentru ca noi,poporul roman avem mareti precursori care ne invatau cum trebuie sa sune,sa inceapa,ce trebuie sa contina,cum trebuie sa se termine ideea,restul putand fi al tau!multumesc marite site ca m-ai facut moderator,si primul lucru pe care o sa-l fac o sa trimit perticipantii la regulament!rahat de taur zice americanul,pentru ca nu are un vocabuler bogat la indemana!vorbind despre frustari!si realizari!nea ion nu cunoaste numai povesti de atunci!si eu am prins putin!o frantura!erau alti oameni!din punctul meu de vedere presiune asupra apelor este de fapt poluare,regularizare,braconaj!nu pescuit sportiv!nu baboi prajit!distrugerea habitatului natural,si braconaj institutionalizat!apele naturale sunt asaltate peste tot!populatia va creste clar!pescarii se vor inmultialegerea e a noastra!eu as planta pe fiecare luciu de apa pescari fara numar!si reprezentanti ai autoritatii care sa nu astepte doar spaga!si lice care crede-ma sunt un reprezentant al autoritatii pubnu ia spaga!de 18 ani!rara avis?ti se pare!asa as proteja eu natura pe care o invoci!punand pe cei carora le pasa sa o pazeasca!cum se pricep ei la inceput...dupa?...si as indemna pe oricine sa nu fie "satul" ci sa incerce!marea cu degetul!daca chiar esti interesat de rezultatul demersului meu pe langa autoritati,urmareste blogul lui nea ion,pentru ca pe acel forum nu o sa postez!pentru ca nu prezinta interes!demersul meu este in desfasurare,si o sa dovedesc ca merita sa lupt!pentru ca eu in "bagaj" nu am doar povesti,ci si aintiri!la vremea cand tu nu te vei fi nascut inca,adica prin 70 si un pic un nebun de atunci ma ducea in delta!un nebun autentic ca nea ion!
    gabi

8. inca o data imi exprim bucuria de a ma "exprima liber" pe blogul lui nea ion!nu e vorba nea ioane de moderatori,ci de cea ce reprezinta ei!stiu ca nu sunt aici prin preajma blogului mata,ca aici fiecare isi spune pasul cum ii vine mai bine,cum stie el sa-l puna in "lumina reflectoarelor",si nu prea tragi pe nimeni de urechi ca nu stie cum sa "vorbeste romaneste".in rest...mult respect pentru crapul de dunare si pentru nea ion si prietenii lui...si astepet pareri si dispute!

9. rog scuze pentru dezacorduri,si lipsa de cratime,si alte semne de ortografie!viteza in care am scris,si dorinta de a imparti mesajul in asa fel incat sa-mi fie permisa postarea este de vina!

10. semne de puctuatie voiam sa zic
    tot gabi

11. pan pan,
    nu vreau sa cred ca faci parte dintre cei blazati!nu ma deranjaza ca autoritatea nu a luat masuri referitor la sesizarea mea ca niste indivizi braconeaza!eu sesizam autoritatea ca aceeasi indivizi imi ameninta integritatea!serviciul 112 trebuia sa-mi trimita pe cineva competent sa intervina pentru a aplana acel conflict!intamplator am avut contact cu serviciul salvamont!la acei slujbasi nu trebuia sa le dai detalii aproximative despre locatia unde credeai ca te aflii,si ei incercau sa te localizeze si sa te ajute!pe dunare e altfel!
    gabi

12. D-le Gabi, referitor la atitudinea fata de pescuit d.p.d.v. al retinerii pestelui avem cam aceleasi pareri. Sa nu va inchipuiti ca eliberez tot ce prind, mai ales pe malul Dunarii. Observ insa ca aveti idei gresite si despre ceea ce inseamna asa-numitul concept C&R. Nu inseamna sa eliberezi absolut tot ce prinzi. Inseamna respect fata de natura, fata de propria persoana si nu in ultimul rand fata de lege. Din ce povestiti se pare ca il practicati cu succes :). Nu e nimic de care sa se sperie cineva si cu atat mai mult nimic care sa nasca frustrari. Apropo` de acestea, vad ca o tineti lant in continuare cu "moderatorii" care fac si dreg.Va spun doar ca gresiti amarnic si nu incerc sa va conving de nimic. Nu stiu de unde aveti fixate anumite idei, dar....nu e sanatos sa aveti idei fixe preconcepute. Si ma opresc aici. Probabil tot faceti referire la faptul ca v-am atras atentia la un moment dat ca mi-as dori sa citesc povestirile dumneavoastra scrise un pic mai ordonat, mai citet. Asta ar fi putut sa v-o spuna oricine, moderator sau nu, nu avea nici o legatura. Doar mi-am exprimat parerea. Am impresia ca o luati prea personal si jur ca daca este asa o sa evit sa mai intru in dialog si polemici cu dumneavoastra.

13. Intaratai Drace ca si mie imi place...!
    Domnilor despre ce vorbiti este numai varful aisbergului... ganditi-va la ce profituri si ce genocid fac in acelasi timp 'domnii deputati-agricultori' in delta si in jurul ei, cate pesticide si ierbicide sunt deversate mai devreme sau mai tarziu in apele Romaniei,si pe noi ne vaneaza toate "autoritatile".Va faceti prea multe complexe... macar daca ar avea grija si dragoste de natura cum avem noi(pescari sportivi sau nu).
    ORICUM LA NOAPTE PLECAM PE BALTA(LA BUTURUGI)...!

14. Chiar ma gandeam cum de nu se aude de o iesire :). As veni si eu, dar e cam frig pentru fizicul meu :(. Am fost duminica trecuta pe un lac langa Constanta si am indurat temperaturi de -4 grade si ceata cu vant toata ziua. A fost cam urat. Noroc ca am reusit sa iau in cele din urma 2 ciortani la 1,5 kg care mi-au salvat partida. Aveti ceva semnale de la buturugi ca ar manca pe vremea asta? Ce echipa merge?

15. Nea Vasile a prins ieri 10 buc. nu prea mari si alaltaieri 16 buc. insumand 26 kg(cei 16 ), deci s-ar zice ca trage....!
    Va asteptam cu drag si o tuica fiarta!

16. Salut Marius ,nea Vasile zice ca la omorit zilele trecute ,alaltaieri 20 buc,ieri 10 !!!!!!!!!!!!!!!
    Sau e vrajeala ??????????????? , si i sa facut chef sa ciocneasca un pahar cu noi.Aflam realitatea zilele astea.Eu nu ma duc ,dar pleaca trupa mare.

17. si eu trebuia sa fiu pe la gropeni,dar n-am gasit echipaj.se mai ciupeste cate un pic!pharaoh pentru ca totusi mi-esti simpatic,o sa-ti raspund scurt!nu am nimic cu moderatorii,numai ca in mare majoritate se leaga de forma ,nu de continut.e o nuanta!
    gabi

18. In regula. Probabil ca aveti si dreptate. Va doresc un weekend placut domnilor si fire intinse fericitilor de pe malul baltii :)

19. S-a intamplat o intamplare? Toti au plecat la peste si nu s-a intors niciunul? Ceva vesti, povesti? Mircea din Brasov

20. Marian are detali ,din ce am auzit sa prins ,Gheorghe a luat 4,5 bucati stuca si ceva ciortani scapati ,dar si luati ,Marian nu stiu ,Gigel 20 si ceva ciortani de la 1 la 3 kg .Am vorbit cu nea Vasile ieri ,crapul inca maninca destul de bine .Poate intra Marian sa dea detali mai multe.

21. Domnilor pestele trage, si inca bine, la rama negra si rosie , ciortani intre 1-3 kg .
    Mai prevad o iesire pana in anul nou... astept membri in echipaj!
    Dupa cum se anunta vremea si cotele Dunarii , s-ar putea sa facem revelionul pescarilor (undeva intre 15-30 ian), pe malul Dunarii cu tot "tacamul" , cine are idei sa le expuna si sa le discutam(poate asa mai iesim din letargia care ne cuprins).