Dimineaţa pe gârlă

Dimineaţa pe gârlă
Pe Dunare acum vreo 35 de ani

marți, 31 august 2010

Povesti din tinerete 8

Eram prin clasa a 9 si am fugit de la liceu de la Cimpina cu marfarul pina la Tindarei cu inca unu Stanescu Gica (care mai tirziu a ajuns mare boxer) (eu eram dracu) ,era in februarie , am luat la noi doar sare (sa nu se strice pestele) usturoi, piine neagra ,fire ,ace,plumb si plute si tigari nationale la greu, de la tindarei am mers cu o cotiga trasa de un magar ,jumatate din distanta,iar restul pe jos pina in gura ialomitei.Am rupt niste araci de pe mal,am cioplit cracile si am facut citeva bete.In 3,4 zile am prins 3 bibani cit palma.am facut o groapa mica cu cutitul ,cam cit un castron ,am imbracat marginile cu o folie si am incropit o saramura la groapa ,ca nu aveam castroane.(in astea 3,4 zile ma saturasem de mincat piine cu sare si garnitura de usturoi) Dar sa va zic unde dormeam,in gura ialomitei ,erau trase pe mal, citeva barci din lemn, in apropiere era fostul sat Gura Ialomitei ,unde se m-ai vedea o parte a biserici ,restul era darimata ,iar satul era evacuat de citiva ani ,de la inundati,de fapt nu m-ai exista nici-o casa,ramesese doar niste cruci din lemn (acolo fusese cimintirul).Am mers cu Gica unde fusese cimintirul si am carat multe cruci la malul Dunari ,unde erau barcile ,am facut un foc mare din cruci ,sa se usuce pamintul si dupa ce sa stins, am rasturnat o barca peste vatra focului,acolo am dormit cu Gica vreo 3,4 nopti,dar in fiecare seara faceam focul ,iar dupa ce se stingea ,rasturnam barca peste vatra.Am gasit si niste paie ,le-am pus pe pamintul ala incins, ,dormeai ca pisica pe soba cu barca rasturnata deasupra.Dupa 3,4 zile ,cam golisem fostul cimintir.Copii fara minte.Acum ,cind i-mi aduc aminte de nebunia cu caratul crucile din cimintirul parasit ,mi-se pare ,o actiune foarte grava,dar atunci fiind copil ,nu am realizat gravitatea.Toti facem la tinerete ,multe nebuni ,cu care ulterior nu m-ai sintem de acord.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu