Dimineaţa pe gârlă

Dimineaţa pe gârlă
Pe Dunare acum vreo 35 de ani

miercuri, 26 ianuarie 2011

Discuti cu Ion Gabriel despre Minasoaia

O discutie purtata de mine cu Ion Gabriel (din Brasov ) despre Insula Mica a Brailei (discutie purtata pe forumul Infopescar TV
Mai jos relatarea :

Re: RESPECT PENTRU CRAPUL DE DUNARE

Postde catre ion gabriel » 24 Noi 2010, 11:29

m-am intors...fara rezultate notabile...apa crestea,pestele nu voia de nici unele...am pescuit pe Manasoia,Cremenea,in cioate amonte de intrarea in manasoaia...cate o marlita,ciortan mic...dar circula un zvon imbucurator ca nici plasarii,nici electricienii nu gaseau pestele,asa ca era disperare mare...macar noi am ramas cu spritul,si povestile in jurul ceaunului cu bors...

Re: RESPECT PENTRU CRAPUL DE DUNARE

Postde catre Paun Ion » 24 Noi 2010, 14:08

Salut Gabi,ai dreptate,asa e, el maninca binisor daca apa creste pina in 5,6 cm ,daca baga tare?,gata ,cum a bagat zilele astea ,pa,nu o m-ai ia.Dar zona Giurgeni inca m-ai are traume de la curent,,cine stie daca si-o m-ai reveni vreodata,cu toate ca sub pod exista acum un punct de lucru permanent al ecologistilor ,au si salupe in dotare, daca agentul stind la birou sub pod, punea benoclul la ochi vedea ca tu pescuiesti in butuci de dinsus de Minasoaia, (la Serparie)dar pe ala cu curent nu il vede ,,o fi invizibil,, De zona aia ma leaga si amintiri si bune si rele,in Insula Mica mi-am petrecut multe veri (au fost ani cind ajungeam acolo la 1 iunie si m-ai plecam la 1 octombrie sau chiar si in noiembrie), eee sa dus vremea aia

Re: RESPECT PENTRU CRAPUL DE DUNARE

Postde catre ion gabriel » 24 Noi 2010, 16:43

sunt convins de faptul ca cele mai multe fapte ce contravin nu numai legii,ci si bunului simt care ar trebui sa insoteasca pe oricare dintre noi,se fac cu acceptul unei parti a autoritatilor...saptamana trecuta un prieten m-a sunat din aceeasi zona sa-mi povesteasca ca are o partida bunicica...ciortan,daca nu forte mare,macar destul cat sa nu te plictisesti in barca...a doua zi m-a sunat sa-mi spuna ca toata noaptea au curentat zona 2 echipaje,ca dupa 4 ore fara ciupitura au plecat in jos pe Manasoaia,apoi Cremenea,si au terminat o partida de pesciut pe care o doreau de 4 zile,in 2 zile....e posibil ca si acum sa fii avut o influenta "curentacii"...in toamna asta am avut cateva iesiri in Insula Mica...de obicei am pescuit pe Manasoaia,si chiar am avut patide bune...ciortan destul,si uneori rupturi si driluri frumoase....nu o data au dat nas in nas cu noi...baietii cu aparatele...in una din partide aveam momit un loc,la vreo 5om aval de locul de campare,la o cioata...dimineata,cum faceam ochi luam barca si ma infintam la cioata mea...in a 3-a dimineata inevitabilul s-a produs...au ajuns inainte mea la cioata,si gata...pe lumina,linistiti,fara nici o apasare...si asa mi-au aranjat una din cele 6 zile de pescuit...pe drumul catre Giurgeni,din Brasov ,de trei ori m-au tras pe dreapta pentru "contol de rutina"...deci??!!!pe acolo astfel de actiuni?stiiti ce e mai ingrijorator?la cantonul unde am dormit isi facea veacul si un pustande pana in 20 de ani...duminica am fost la stavilar pe Chirchinetu sa ne amagim cu niste caras...l-am luat si pe el...apa era neagra de peste...ca sa iei o cana de apa din canal trebuia sa dai pestele la o parte cu mana...umbla pe deasupra si "plescaia"...pesemne ca nu era oxigen destul...nu punea gura pe nimic...seara cand ne-am intors la canton,pustiu m-a rugat sa-i imprumut motorul sa-l puna pe barca lui pana dimineata,ca-mi da 20 de kg de caras...nu i l-am dat...a doua zi cand sa plecam,colegii mei de patida-vreo 3 aflati pentru prima data pe Dunare-l-au rugat sa le gaseasca ceva peste sa duca acasa...nu-i de unde"don Dan"ca nici baietii cu aparatele nu-l mai gasesc..da daca don Gabi imi dadea barca aseara,adceam de pe Chirchinetu o barca de caras,si vi-l dadeam cu 2 lei daca luati mai mult de o suta de chile,si restul de doua trei sute il dadeam noi cu 3 lei pa la astia...si s-alegea si el cu 20 de kile degeaba...va dati seama ca si acum regret cele 20 de chile tu-i mama lui de peste...ca i-o d'aia ma car 600 de km dus-intors sa vin cu douaj'de kile de caras moca,chiar de omor o barca de peste nevinovat...intre timp probabil c-o fi gasit si motorul,si prieteni cu aparate,si-o fi scos in 2 zile 2 barci de peste,si l-o fi si vandut,ca-i cerere mare cu "dezlegarile" astea...si n-avea nici 20 de ani...toti copii de pe malul garlii ii o sa- venereze pe" don"-ii cu aparate,ca au barci frumoase,motoare puternice,si-si vor dori sa fie ca ei,si vor face ca ei,in timp ce noi astialalti vom bate sute de kilometrii doar ca sa ne-aducem aminte cum era odata...binenteles ca vom fi opriti pentru nenumarate controale de rutina(dar macar nu ne vom mai enerva ca in loc sa fim pe garla in barca,stam de vorba cu un nene cu sapca care trebuie sa ne gaseasca "ceva" ca sa mai dam niscai'marunti la buget ca e criza),dar pentru astia nu se vor gasi niciodata solutii,ca's dese dezlegarile,si trebuie sa manance si gura lor ceva,si le trebe case mari,si jipane...dar stati linistiti ca DOMNIA sa garla ne va mai da cate un dril cu un veteran crescut printre pet-uri,imun la otravurile pe care le aruncam noi,sau altii de aiurea,accidental sau din "gresala",un dril care sa ne intarate sa mergem si data viitoare cu speranta ca s-a schimbat ceva,dar nu in rau...eu unul n-o sa renunt,tocmai acum cand a inceput si consoarta sa se impace cu ideea ca din august la juma' pana spre iarna,cat permite vremea,o data pe luna,cate 3-4 zile,mai bine un sot iubitor care te suna de 3 ori pe zi de pe malul garlii sa te-ntrebe daca-i totul o.k. acasa,decat un nebun prin casa care pufneste orice ai face si orice ai spune...NU RENUNT...pentru ca n-am ce pune in loc...sugestii???nu credca cineva dintre domniile voastre are vreo solutie!cred ca toti am fugit la garla de pe o balta apropiata,patronata de vreun "potent"al vremurilor noi,care oricand iti poate demonstra ca te poti simti strain in tara ta...

Re: RESPECT PENTRU CRAPUL DE DUNARE

Postde catre Paun Ion » 25 Noi 2010, 08:51

Insula Mica a Brailei are multe ghioluri si iezere care primavera cind baga Dunarea apa se umplu cu peste ,pe timpul lui Ceausescu s-au facut niste canale care au unit toate incintele naturale (este ca un pom cu ramuri) canalul de la Chirchinetu e tulpina si acolo e dopul. Lipoveni (pentru ca la Chirchinetu era o mare cerhana)dadeau drumu la dop la Chirchinetu si apa datorita canalelor care uneste incintele scade si se elimina din insula pe la stavilar ,dar totodata aduce si pestele in canal si asa el va fi recoltat mult m-ai usor .Lipoveni incepeau sa dea drumul la dop din vara pentru ca dureaza ceva timp sa se traga apa din toate incintele .
Asta e treaba cu canalul Chirchinetu ,acolo se aduna pe cale naturala tot pestele din Insula Mica a Brailei toamna. (ar m-ai fi multe de zis,pestele trece prin canalul lui Baicu ,prin canalul Lupoiu ,ca sa ajunga la Chirchinetu ,dar in mare cam asta e traseul)
O delta in miniature asta e Insula Mica ,fara acces cu masina (deci nu sint bacuri)eu am vrut sa fac o iesire acum vreo luna acolo ,cineva din Strimba ne cara bagajele cu caruta oriunde vroiam noi si statea cu noi acolo (deci era un fel de ghid) dar nu stiu de ce ,,ca nu se leaga deloc,de fapt de vreo 2 ani tot zic ca am sa ajung in interiorul insulei ,poate din cauza izolari ei nu ma hotarasc,(cu toate ca grupul de pescari cu ,care ies pe girla ,nu da inapoi ,astia merg si la iarna )

Re: RESPECT PENTRU CRAPUL DE DUNARE

Postde catre ion gabriel » 25 Noi 2010, 11:22

nu ma pot lauda ca,cunosc la fel de bine locurile ca dumneata nea Ioane...umblu numai de vreo 2 ani prin zona...dar incet incet descopar farmecul acestei zone,care chiar fiind o Delta in miniatura,are si avantajul de a fii la numai 300 de km de Brasov,cu acces destul de facil pana la un punct.De obicei lasam masinile la cantonul padurarului din Gura Calmatuiului,si plecam mai departe cu barcile pe Manasoaia sau Cremenea(Cracanel cum ii mai zic unii).a doua varianta,cea pe care o alegem in perioada mai rece,pt. ca e mai comoda,si ne fereste si de surprize,este ca mergem pe dig din giurgeni(sau pe drumul pietruit daca digul e impracticabil) pana unde sunt blocurile de la ferma unde lasam masina,si trecem cu barca pana la cantonul celor ce administreaza rezervatia(25 ron/noapte/pers) de unde plecam prin zona.exact acum o luna am prins curgand bine apa la stvilarul din capatul canalului de la Chirchinetu...pentru cei ca noi care nu urmarim numai pe Domnul mustacios,bine imbracat,e o partida cum rar prinzi undeva...carasi mai mult sau mai putin dolofani,si ciortanei dolofani,de nu poti lucra cu mai mult de un bat,si e singurul loc unde,extenuat ma asez la prinz pe spate,dupa o gustare si un sprit,si nu-mi vine sa ma intorc pe malul canalului de oboseala...sunt un fumator inrait,dar cred ca acolo fumez mai putin decat dupa o "haulita" crancena cand nu intra nimic in mine.in general la orice partida mai lunga de 2 zile,una o petrec acolo...mai ales daca am vreun partener mai novice ca mine,e musai sa-l duc acolo...si garantat a doua zi de la "aterizarea acasa" ma suna sa ma intrebe cand mai facem o partida.e ..la partida asta apa nu mai curgea,si apa era slab oxigenata...am trecut barca(am o gonflabila Yamaha 380,cu un motor tot Yamaha de 4hp) si ne-am plimbat vreo 2 ore pe canal....ne-am "clatit" creierii.mi-ar place sa ne nimerim la o partida in zona...sa cunosc zona...nu neaparat pentru locuri exacte de pescuit,ci pentru a cunoaste mai bine coltul ala de rai...nu cunosc oameni onesti in zona,care sa aiba si disponibilitatea sa-mi arate si zona...e si mai am multe de intrebat...legat de Nufarul-eu pescuiesc de obicei pe mal la Ilgani,despre zona Murighiol-Dunavat unde am facut cateva partide frumoase,vreo doua pe brat "la insula"cum ii spui dumneata,e si despre alte locuri ...poate mai "fur" ceva din experienta dumneata,si a altor colegi de pe forum...oricum sper sa fie ceva activitate macar aici,sa treaca vremea mai usor pana spre primavara,cand poate ne mai ostoim dorul de garla cu vreo iesire fulger,si apoi iarasi asteptam toamna...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu